FANDOM

Księstwo Świętego Krzyża
Obijtak ka Yanite Krado
Flaga Księstwa Świętego KRzyża Herbofholycross.png
Motto"In eorum libertate liberi."
HymnLibertate et libere
HollyCrossMap.png
Lokalizacja Księstwa
Stolica
(i największe miasto)
Lagia
Grupy etniczne  Hiszpanie, Polacy, Rodowici mieszkańcy Księstwa
Rząd Monarchia absolutna
 -  Książę Świętego Krzyża Michał I Imbir
 -  Niepodległość 22 Maja 2035AB 
Obszar
 -  W sumie 273,085 km2 
169,687 sq mi 
Waluta Dolar Świętokrzyski($K) (SKD)
Strefa czasowa EHCT, WHCT (UTC+13/+10)
 -  Lato (DST) EHST, WHST (UTC+12/+9)
-1
Domena TLD .hc
Kod samolotowy YO
Kod samochodowy HC
Kod telefoniczny +422

Księstwo Świętego Krzyża, znane także jako Święty Krzyż, Yanite Krado znajduje się w miejscu poprzedniej Nowej Zelandii -Wyspie Północnej i Południowej- oraz australijskiej Tasmanii.

Odkryty przez holenderskiego żeglarza - Abla Tasmana w roku 1642, Święty Krzyż był wcześniej zamieszkiwany przez Maorysów, kiedy w roku 2033AB swoją kolonie założyli polscy osadnicy

Rodowici mieszkańcy Księstwa jest nazwą używaną w odniesieniu do ludzi, którzy urodzili się i żyją na terenie Księstwa. Zazwyczaj są to rodziny polsko- hiszpańskie.

Święty Krzyż stał się niepodległym państwem około dwa lata później- 22 Maja 2035AB i jest on monarchią absolutną, a głową państwa jest Książę.

Pochodzenie nazwy

Nazwa Święty Krzyż pochodzi od największej religii tego państwa- Prawosławia i została ona zaproponowana przez pierwszego księcia - Michała I Imbira (2033AB(unofficially)-still) i nigdy nie została zmieniona.

Głowne miasta

Największym miastem Świętego Krzyża, a zarazem jego stolicą jest Lagia,w całości położona na Wyspie Południowej . Drugim największym miastem jest Sławo, położone w całości na Wyspie Północnej. Ostatnim i zarazem najmniejszym miastem jest Kangaroo City , położone w Tasmanii.

Język i kultura

Językiem oficjalnym Ksiestwa jest Świętokrzyski [IPA:ɕfjɛntɔˈkʂɨskʲ]. Pozostałymi, najczęściej używanymi językami są Polski i Hiszpański (rzadziej Angielski).

Mieszkańcy Yanite Krado uwielbiają polować na króliki przy użyciu jedynie łuku i kołczanu ze strzałami. Z tego powodu Księstwo zaczęło organizować Zawody Strzeleckie przy użyciu jedynie tych rzeczy . Jest to znane pod nazwą trowile.

Time

The time and dates here are counted in AB unit. The AB is a shortcut of After Brian ( From "Life Of Brian "),. Brian was born in the same time as Jesus.

Brian Cohen is born in a stable a few doors from the one in which Jesus is born, which initially confuses the three wise men who come to praise the future King of the Jews. Brian grows up an idealistic young man who resents the continuing Roman occupation of Judea. While attending Jesus' Sermon on the Mount, Brian becomes infatuated with an attractive young rebel, Judith. His desire for her and hatred for the Romans lead him to join the People's Front of Judea (PFJ), one of many fractious and bickering independence movements, who spend more time fighting each other than the Romans.

Pozostałe

Oficjalną strona internetową Yanite Krado jest www.duklando.host.sk

Waluta Księstwa jest Dolar świętokrzyski (Sankta Kruco Dollar,SKD, $K):

1 SKD = 5,8 PLN = 1,43 EUR

Czytaj w innym języku:

English (Angielski)